adem

Ademen is jouw interne regulator en indicator. De adem als indicator vertelt hoe het met jou gaat. Ben je gespannen, dan adem je vaak sneller en onregelmatig. Ben je ontspannen, dan is je adem vaak rustiger en regelmatiger. De adem als regulator gebruik je om bewust anders te ademen. Het ademen wordt beïnvloed door fysieke spanning, gedachten en emoties. Een eenvoudige methode om je adem en je gezondheid te veranderen is de Methode Beter ademen®.

 

 Wat is een normale ademing? Een normale ademing hoor je nauwelijks. Er zit een pauze tussen de in- en uitademing. De uitademing is langer dan de inademing. De inademing is door de neus en niet diep, maar ontspannen. 

 

Grondlegger Marleen van den Hout heeft de Methode Beter ademen®  tot stand gebracht.

Met de Methode Beter ademen® krijg je structureel meer rust en energie. De methode is ook om te ontspannen en voor het verbeteren van je gezondheid. Je ontwikkelt meer regie over je gedachten en emoties en je ervaart het ademen door je hele lichaam. Beter ademen® reguleert en transformeert.

 

De Methode Beter ademen® leert je optimaal te ademen. Deze holistische methode is een laagdrempelige, effectieve methode die geschikt is voor mensen met veel taken, verantwoordelijkheden en prikkels. Deze methode brengt je adem snel omlaag.

Je leert op een andere manier te ademen, wat direct een beter, rustiger, helderder, energieker of milder gevoel geeft. Met bijzondere effectieve ademoefeningen leer je een nieuwe balans te vinden in je adem en in je lichaam.

Door ademen kun je ontspannen, of juist meer kracht oproepen. Deze methode is opgebouwd uit vijf concrete stappen die erop gericht zijn om je persoonlijke kracht en gezondheid te vergroten, je intuïtie te ontwikkelen en de beste versie van jezelf te zijn.

 

De ademmethode is heel erg geschikt voor mensen die op zoek zijn naar meer rust en energie, nieuwe inspiratie, kracht of meer zelfvertrouwen. Het geeft je de regie over jezelf, met meer concentratie, ontspanning, gezondheid, innerlijke rust en energie tot gevolg.

 

Door dagelijks kort, bewust en krachtig te ademen, train je jouw brein en lichaam om je adem op de andere manier te bewerken.  Je rug, buik en bekkenbodem worden sterker. Je ontdekt dat er onbewust een lage, langzame ademing in rust ontstaat.  

Een workshop van deze methode van 1,5 uur is mogelijk voor belangstellenden. Mail mij gerust.

 

Momenteel ben ik bezig om mij verder te verdiepen in adem en ontspanning met de opleiding Adem- en Ontspanningstherapie, methode van Dixhoorn. Deze therapie geeft je de mogelijkheid om zelf weer te ervaren waar je spanning voelt in je lichaam en hoe je weer kunt ontspannen. De adem speelt hierin een belangrijke rol. Het brengt jou weer in contact met je lichaam en wat je voelt en ervaart. De methode maakt gebruik van diverse eenvoudige oefeningen die je meer laten ontspannen. De arts en wetenschapper J.J. van Dixhoorn heeft in de afgelopen 40 jaar deze methode tot stand gebracht met veel positieve resultaten. 

 

Voor wie?

Je kunt je aanmelden voor logopedische behandeling wanneer je moeite hebt met je adem.

Dat kunnen klachten zijn op het gebied van hyperventilatie, astma, stotteren, stem en slikken. 

Wie graag eenmalig een workshop Methode Beter ademen® wil volgen kan dit aangeven via de mail.