adem- en ontspanningstherapie

De methode om zelf weer te ervaren hoe je makkelijker kan bewegen en ontspannen is de methode van Dixhoorn. Deze methode geeft je de mogelijkheid om zelf weer te ervaren waar je spanning voelt in je lichaam en hoe je dat zelf kan veranderen.

De adem speelt hierin een indirecte rol. De adem brengt jou weer in contact met je lichaam, wat je voelt en ervaart.

Door diverse eenvoudige instructies die je in het dagelijks leven kan toepassen is er veel mogelijk.

De arts en wetenschapper J.J. van Dixhoorn heeft in de afgelopen 40 jaar deze methode tot stand gebracht met veel positieve resultaten. 

 

Wanneer je langdurig onder te hoge spanning staat of veel stress ervaart, dan kunnen er spanningsklachten ontstaan. Denk bijvoorbeeld aan oververmoeidheid, slecht slapen, hyperventilatie, opgejaagd gevoel, onrustig gevoel in je lichaam, hoofdpijn of rugklachten. 

 

Jouw manier van ademen heeft invloed op hoe gespannen (of juist ontspannen) jij je voelt. Ademtherapie helpt om je adempatroon te reguleren en daarmee spanningsklachten te verminderen. Verder leert de adem- en ontspanningstherapie volgens de Methode van Dixhoorn om te hoge spanning in je lichaam te herkennen.

Hoe ga je ermee om en wat zorgt ervoor om jou makkelijker te laten ontspannen zodat je klachten uiteindelijk afnemen. 

 

Meer informatie over de Methode van Dixhoorn is te zien via de website. Van Dixhoorn Centrum | AOT - adem en ontspanningstherapie (methodevandixhoorn.com)

 

Voor wie?

Je kunt je aanmelden voor Adem- en ontspanningstherapie wanneer je moeite hebt met je adem of andere spanningsklachten. Dat kunnen klachten zijn op het gebied van hyperventilatie, astma, COPD,

stotteren, stem en slikken.

 

 

Mail of neem contact op via het formulier.